Ny bok lansert 20. mars: Katt i treet, hvor skal jeg gå?

av Stein Arne Nistad.
“Katt i treet, hvor skal jeg gå” er en historisk, strategisk og praktisk guide til sosiale medier og relasjonssamfunnet. Boken er et «Kinderegg» og tilbyr seks ting på en gang:
  • Den byr på en god leseropplevelse gjennom relevante fortellingerr som spenner fra Gud og Babels tårn via Titanic og NASA til astronomi og digital ørkenspredning
  • Den forklarer hvordan kommunikasjon har påvirket samfunnsutviklingen og hvorfor og hvordan sosiale medier er med på å utvikle et helt nytt samfunn:Relasjonssamfunnet
  • Den forklarer dynamikken i relasjoner og hvordan de virker både på det personlig og profesjonelle plan
  • Den definerer et nytt begrepsapparat og gir en enkel beskrivelse av de toneangivende sosiale mediene
  • Den forklarer hvordan organisasjons- og forretningsmodeller påvirkes av relasjonssamfunnet
  • Den gir konkretet strategiske, organisatoriske og operative tips
Boken vil være nyttig for ledere, ansatte og folk med ulik bakgrunn og interesse for fagfeltet. Den byr både på en populærvitenskapelig fremstilling – men er samtidig en anvendbar fagbok – både på det profesjonelle og det private plan. Tittelen er inspirert fra Lewis Carrolls Alice i eventyrland. Alice har gått seg vill og spør katten hvor veien går videre? Boken forsøker å gi et svar!

Bestille boken til NOK 295,- + 40,- i porto & eksp. : [wp_cart:KattiTreet:price:335:end]

Klikk her for bestillinger til firma med faktura: Firmabestilling

Om forfatteren: Stein Arne Nistad er rådgivningsdirektør i kommunikasjonsbyrået Itera Gazette. Han arbeider spesielt med strategiske spørsmål og utfordringer knyttet til Internett- og sosiale medier og har ledet flere større prosjekter innen fagfeltet. Han er og har vært rådgiver for den norske regjeringen, McDonalds, Tetrapak, Spar International, Aker Solutions, Nera, Q-Free m.fl. Han leder Den Norske Dataforeningens faggruppe for sosiale medier og har publisert flere bøker, kronikker og en lang rekke artikler. Han er utdannet informatiker fra Universitetet i Oslo og har 25 års erfaring som rådgiver og leder i IKT- og kommunikasjonsbransjen.

Omtaler av boken:
  • Bokomtale i Kapital
  • @ErikaHaugNilsen: «Katt i treet-hvor skal jeg gå?» Beste fagboken jeg noengang har lest! Utrolig bra!!
  • @CecilieTS: Se på de beste, gjør som dem på din måte. Anbefaler boken til @SenorC
  • Koser meg virkelig med boka: Du katt i treet – hvor skal jeg gå? Anbefales! Henriette Hedløv, Geelmuyden Kiese (tidl. Hallogen)
  • Superinteressant. Det er et stort behov for denne typen litteratur. Anne Grethe Solberg, Sosiolog
  • Kjempebra!! Imponert over at det går an å skrive så mye om relasjoner uten at det blir svada. Cathrine Grimstad, Community Manager Visma
  • Denne boken er en av hovedgrunnene til at jeg fikk A på sosiale medier eksamen! Morten Jacobsen, student
  • Jeg trodde aldri jeg skulle få utbytte av boken, men den er fornøyelig! Den forklarer hvordan det nye samfunnet fungerer og hvorfor det har blitt slik! Siri Moe, korrekturleser og oversetter (76)

Bestille boken til NOK 295,- + 40,- i porto & eksp. : [wp_cart:KattiTreet:price:335:end]

Boken kan også bestilles på www.akademika.no, www.bokkilden.no, www.haugenbok.no, www.senorc.no og kjøpes på Norli bokhandle i Oslo. Den kan også bestilles hos de fleste bokhandlere.

Forordet i boken:

Målet med boken er på en forhåpentligvis enkel måte – å beskrive sosiale medier og fremveksten av relasjonssamfunnet; hva det er, premissene det/de er tuftet på og hvordan vi ved hjelp av modeller og innfallsvinkler bedre kan forstå sammenhenger og mekanismer og utnytte de nye mulighetene som oppstår. Boken er erfaringsbasert og populærvitenskapelig. Den er basert på kunnskap og erfaringer fra sosiale medieprosjekter for store norske virksomheter og forfatterenes lange karriere innen IT og kommunikasjon.
Sosiale medier er i utgangspunktet en sammensmelting av teknologi og kommunikasjonsløsninger. Gjennom disse løsningene bygges relasjoner og sosiale nettverk som gjør at fagfeltet blir stort. Det introduserer problemstillinger og innfallsvinkler fra kommunikasjon, teknologi, psykologi og sosiologi. Med andre ord handler det om et nytt og spennende fagfelt.
I denne boken tar forfatteren for seg begreper, erfaringer, utfordringer og muligheter. De viktige etiske, psykososiale og juridiske aspektene ved sosiale medier er i mindre grad belyst i boken – og overlates til andre å beskrive.
Innhold:
Forord                                                         
1 Du katt i treet!         
2 Finnes relasjonssamfunnet?    
3 Hvorfor skaper relasjoner og kommunikasjon utvikling?  
4 Hvorfor lever vi både i et fysisk og virtuelt samfunn?  
5 Hvorfor kan vi ikke organisere oss som før?   
6  Hvorfor er relasjonen den tredje parten i en relasjon?    
7 Hvorfor utfordres premissene for eksisterende nettløsninger?
8 Hvordan relasjonstrappa fungerer
Del 2: Strategi, verktøy og tiltak
9 Nye rammebetingelser
10 Problemstillinger, tiltak og tips
11 Relasjonsstrategi        
12 En enkel sjekkliste for å komme i gang    
13 Katt i treet, hvor skal du gå?
14 Ord og begreper   
Myke permer. 176 sider

ISBN 978-82-998754-0-0

Bestille boken: NOK 295,- + eksp. og frakt NOK 40,-: [wp_cart:KattiTreet:price:335:end]

    Kontaktskjema:

    Navn (Må fylles ut)


    Epost (Må fylles ut))


    Telefon


    Tema


    Melding


    Bekreft og skriv tallet 217

    Legg igjen en kommentar

    Din e-postadresse vil ikke bli publisert.